Wednesday 5 September 2012

[USM] Orientasi menuju kejayaan.


Minggu Siswa Lestari Univesiti Sains Malaysia Ambilan September 2012.

Berbekal doa ibu dan ayah, berbekal semangat, para pelajar baru Universiti Sains Malaysia(USM) telah mendaftar dengan jayanya. Meskipun, Hari Raya Aidilfitri dan sambutan Hari Kemerdekaan baru saja berlalu, semangat menuntut ilmu yang ditunjukkan mahasiswa-mahasiswa baru ini berhak mendapat kepujian.

USM menerima kira-kira 4285 pelajar meliputi ketiga-tiga kampus termasuk di Induk (2812), Kampus Kejuruteraan (739) dan Kampus Kesihatan (734). Jumlah 4285 ini tidak termasuk dengan pengambilan akan datang bagi sidang 2012-2013.


Pada Minggu Siswa Lestari ini juga, Naib Canselor Universiti Sains Malaysia, Prof Datuk Dr Omar Osman turut menyempatkan diri untuk memberikan ucapan kepada mahasiswa-mahasiswa baru USM. Beliau memberi harapan dan kepercayaan yang tinggi kepada para mahasiswa baru, "Jalan telah tersedia luas, yang tinggal cuma perlu mengorak langkah".

Penghulu PPSL USM, saudara Ammar Aziz, juga perlu diberikan pujian atas kesungguhannya menggerakkan pasukan PPSL yang menjadi tonggak utama Minggu Siswa Lestari ni. Tanpa khidmat PPSL, mungkin pergerakan minggu ini akan menjadi sesuatu yang menyukarkan semua pihak.

"Lebih Telus, Lebih Wibawa".




No comments:

Post a Comment