Thursday 6 September 2012

[USM] "Gangnam Style" Gegarkan USM.



Gangnam Style tiba di Universiti Sains Malaysia.

Tarian Gangnam Style yang dinyanyikan oleh PSY ditarikan dengan meriahnya sewaktu slot Walkrobik minggu orientasi semalam. Tarian itu yang dikoreografi semula oleh Dr. George Teoh Boon Sai dilihat berjaya menggamatkan Dewan Tuanku Syed Putra.

Saat lagu Gangnam Style diputarkan, kedengaran suara para mahasiswa baru riuh bersorak, slot Walkrobik kali ini berjaya untuk menarik minat para pelajar baru yang masing-masing cukup 'sporting untuk tutut serta dalam tarian Gangnam Style ini.

Meskipun rata-rata mahasiswa baru menganggap walkrobik ini sebagai sesuatu yang menyeronokkan, ada juga yang berpendapat sebaliknya. Seorang pelajar baru yang mahu namanya dirahsiakan, beranggapan bahawa pemilihan Gangnam Style sebagai lagu bagi Walkrobik menggambarkan bahawa budaya luar mudah menyerap masuk ke USM. Pelajar tersebut, meskipun tidak seratus-peratus menentang, beranggapan bahawa sesuatu yang lebih dekat dengan budaya kita mungkin lebih sesuai di samping mengekalkan nilai-nilai setempat.

Tarian Gangnam Style tersebut juga telah disertai oleh ramai pegawai USM termasuklah Naib Canselor Universiti Sains Malaysia, dan ia menjadi sesuatu yang 'gempak' kerana tarian tersebut kini digilai peminat di seluruh dunia. Kini ia ditarikan di USM.

"Lebih telus, lebih wibawa".




No comments:

Post a Comment