Thursday 13 September 2012

[USM] 367 Borang PRK Dikeluarkan Sehingga jam 4.

Mantan NYDP RKM sidang 2011/2012.


13 haribulan September 2012, borang pencalonan Pilihanraya Kampus(PRK) dikeluarkan oleh pihak HEP.

Seperti yang pernah dikeluarkan dalam artikel USMKini sebelum ini, hari ini adalah hari borang pencalonan PRK dikeluarkan oleh pihak USM. Daripada maklumat yang kami terima, sebanyak 367 borang telah diambil sehingga pukul 4.00 petang tadi. Jumlah yang agak mengejutkan sekiranya 367 orang yang mengambil borang tersebut semuanya ingin bertanding.

Namun, ketika ditanya kepada para pengambil borang, mereka menafikan akan bertanding dalam PRK kali ini, sebaliknya membantu rakan-rakan mereka yang ingin bertanding. Sebagai langkah berjaga-jaga, persediaan borang yang lebih dilihat dapat membantu sekiranya sesuatu perkara di luar jangkaan berlaku. Menurut seorang pelajar Pusat Pengajian Sains Farmasi, beliau disuruh mengambil borang bagi calon yang  akan bertanding dalam PRK kali ini.

Mantan Naib Yang Dipertua Rancangan Khidmat Masyarakat sidang lepas, saudara Norazrizal Aswad Abdul Rahman yang kami temui di kaunter mengambil borang HEP, menyatakan bahawa beliau berminat untuk bertanding dalam PRK kali ini. Beliau yang juga pelajar tahun akhir, meyatakan bahawa beliau cenderung untuk bertanding bagi konstituensi umum berbanding konstituensi pusat pengajian. Beberapa pelajar USM lain seperti Penghulu PPSL, saudara Ammar Aziz dan saudara Au Lim Ping juga dilihat sebagai antara yang berpotensi dalam PRK kali ini selain saudara Norazrizal Aswad.

"Lebih telus, lebih wibawa".




No comments:

Post a Comment