Friday 5 October 2012

[USM] Pro-Aspirasi dominasi PRKUSM.

Barisan Anggota Majlis Perwakilan Pelajar USM baru.


Aspirasi kekalkan penguasaan di Universiti Sains Malaysia(USM).

25 September yang lalu menyaksikan berlangsungnya Pilihanraya Kampus Universiti Sains Malaysia bagi sidang 2012/2013. Seperti yang telah dijangka, Pro-Aspirasi USM mendominasi hampir kesemua kerusi yang dipertandingkan di kampus induk. Cuma 3 kerusi yang dimenangi kumpulan Pro-Mahasiswa sementera sebuah kumpulan yang baru ditubuhkan tahun ini, Cap Ayam, gagal meraih sebarang kerusi.

Selepas mesyuarat pertama ahli Majlis PerwakilanPelajar yang baru, Saudara Muhammad 'Ammar bin Mohd Aziz telah dipilih sebagai Yang Di-Pertua manakala saudara Mohamad Haziq bin Al Amir Mohd pula sebagai Naib Yang-Dipertua. Turut dilantik ialah saudari Norhana Mohd Tahir
selaku Setiausaha Agung dan saudara Chuah Wen Xu sebagai Bendahari Kehormat.

Saudara Ammar yang juga penghulu PPSL sidang ini, dilihat berpotensi untuk memimpin mahasiswa-mahasiswa Universiti Sains Malaysia. Beliau yang juga merupakan pelajar tahun tiga Pusat Pengajian Biologi dilihat komited dalam menggalas amanah yang diberikan dan dalam membawa imej mahasiswa Universiti Sains Malaysia.

Walaupun Pilihanraya Kampus kali ini dilanda pelbagai kontroversi seperti fitnah dan salahguna wang, tiada sebarang protes lanjut yang dilakukan mana-mana pihak sehingga hai ini. Keadaan yang sedikit riuh-rendah sewaktu musim PRK dilihat telah kembali reda dan para pelajar kembali memberikan fokus kepada pelajaran.

"Lebih telus, lebih wibawa".


Muhammad 'Ammar bin Mohd Aziz 



No comments:

Post a Comment